Vergoedingen & Tarieven

Op deze pagina vind u informatie over vergoedingen, verzekeringen en de tarieven van 2024.
Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.

Is fysiotherapie opgenomen in het basispakket?

Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van de zorgverzekering. Indien u een verwijzing heeft voor artrose krijgt u 12 behandelingen vergoed. Bij een verwijzing voor COPD is de hoeveelheid behandelingen die u vergoed krijgt afhankelijk van de ernst.

Vergoeding fysiotherapie jongeren tot 18 jaar

Jongeren tot 18 jaar krijgen 18 behandelingen vergoed uit de basisverzekering. Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan. Vanaf de 21ste behandeling is dit het geval.

Vergoeding fysiotherapie 18 jaar en ouder

Heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf of via de aanvullende verzekering. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.

Fysiotherapie vergoed uit aanvullende verzekering

Wees zorgvuldig in uw keuze voor een zorgverzekeraar. Er zijn grote verschillen in de manier waarop zorgverzekeraars fysiotherapie vergoeden in de aanvullende verzekering. Zo geldt er een maximum aantal behandelingen, een maximum bedrag of zijn er beperkingen. Wij verzoeken u goed uw polisvoorwaarden na te kijken, daar u zelf verantwoordelijk bent voor de vergoeding van de fysiotherapie.

Geen aanvullende verzekering

Onderstaande tarieven zijn van toepassing op patiƫnten die geen aanvullende ziektekostenverzekering hebben en zijn een gemiddelde van de diverse zorgverzekeraars.

Soort behandeling TARIEF
Algemene fysiotherapie 36,50